
Това се дължи най-вече на химическите вещества, които им придават солен вкус, показват резултатите от американско изследване. Глутаминовата киселина, която е в основата на този солен вкус, се съдържа във всички зеленчуци и е способна да намали сериозно риска от сърдечносъдови заболявания.
Всички зеленчуци, но особено зелето и броколито, са много богати на глутаминова киселина. Големи количества от нея има и във фасула, ориза, хляба, соевите продукти, макаронените изделия.
Учените се надяват резултатите от това изследване да помогнат на хората, страдащи от високо кръвно налягане, и да докажат за пореден път колко важна е диетата, включваща зеленчуци, бобови и зърнени култури. Техният съвет е дневно да се приемат поне 5 порции зеленчуци.
Етикети:
Публикувана от: r16
дата на публикуване: 2012-01-17 г.
дата на публикуване: 2012-01-16 г.
дата на публикуване: 2012-01-13 г.
дата на публикуване: 2012-01-09 г.
дата на публикуване: 2012-01-12 г.
дата на публикуване: 2012-01-12 г.
дата на публикуване: 2012-01-12 г.
дата на публикуване: 2012-01-13 г.
дата на публикуване: 2012-01-12 г.
дата на публикуване: 2012-01-11 г.
Коментари